วันพฤหัสบดีที่ 26 ธันวาคม พ.ศ. 2556

Articles 2: Computer Assisted Language Learning and English Language Teaching in Thailand

การประยุกต์ใช้คอมพิวเตอร์ในการเรียนรู้ภาษา และ การสอนภาษาอังกฤษในประเทศไทย

This paper is focuses on using CALL in English classroom 
in Thailand.


         ภาษาอังกฤษเป็นภาษานานาชาติ และมีบทบาทสำคัญในการติดต่อสื่อสารของทุกประเทศ ในประเทศไทยภาษาอังกฤษ เป็นภาษาหลักในการสอนภาษาต่างประเทศในโรงเรียนและสถาบันต่างๆ ภาษาอังกฤษสำหรับผู้เรียนไทย จะมีการทดสอบความสามารถของผู้เรียนคือ การสอบ ทดสอบ
ความสามารถทางภาษาอังกฤษ เช่น การสอบ ONET, GAT, TOEFL, TOEIC การสอนภาษาอังกฤษในประเทศไทยเป็นกระบวนการที่ล้าช้า ดังนั้น นักการศึกษา ครูและผู้ที่เกี่ยวข้องก็ต้อง พัฒนาหลักสูตร และให้ความสำคัญกับการสอนภาษาอังกฤษในประเทศไทย เพราะในปัจจุบัน ความสามารถในการใช้คอมพิวเตอร์และการศึกษาทางด้านเทคโนโลยีได้มีอิทธิผลต่อ การติดต่อสื่อสารในชีวิตประจำวัน ในปัจจุบัน CDs, Video ต้องใช้ทักษะทางด้านคอมพิวเตอร์และเทคโนโลยี                  

          ในประเทศไทย, การประยุกษ์ใช้คอมพิวเตอร์ในการสอนภาษาอังกฤษได้นำมาใช้ในห้องเรียนภาษาเพื่อที่จะปรับปรุงการเรียนรู้ภาษาอังกฤษให้ประสบผลสำเร็จ

The Development of Computer Assisted Language Learning 
( CALL )

CALL  > Emergence > mid 1950s


CALI focus on a teacher-centered approach


CALL focuses on learning


Warschauer and Healey > categorized CALL > tree teaching methodologies domainant

       1. Behavioristic CALL > audio -lingual method >repettitive languagedrills and practice activities
       2. Communicative CALL > using the language function, language skill practice
       3. Integrative CALL >  communicative approach > integrating 4 skills into the tasks

Advantages and Disadvantages of CALL in Language Learning

    
           Advantages  >  authenticity of the input, alignment with the output hypothsis, provide learners with the kinds of information and support that they require to complete individual tasks and respond to the diversity of learner needs even within a single classroom structure, theoretical framework, learner- centered
         Disadvantages >  CALL need to be informed about the options of the implementation and application of CALL and how CALL can be integrated into thai teaching situation

Educational CALL Programs and ELT in Thailand


> Tutorial Programs, Drill and Practices, Demonstration, Simulation, Games and Testing


- Tutorial Programs are responsible for collecting, presenting and guiding information, teaching rules, as well as teaching problem- solving techniques to students.


- Drill and Practices is to review the content background knowledge and to assist students to master their language skills such as reading, listening, etc.



Demonstration teaching and learning through computer based instruction is very helpful with self- directed learning.


- Games are used to provide a rich learning and teaching environment.


- Testing is a tool for assessment and a method to determine what students know and do not know. 





Studies on CALL in the Thai Context

These studies conducted in Thai context have congruently emphasized the importance of CALL and teaching English in four macro skills.
- Reading skill = Thongtua (2008) developed CALL reading comprehension program
Torut & Torut (2002) designed and developed a multimedia CALL material for graduate students.
Banditvilai (2000) discovered that learners increased their motivation when they used the Internet as an integral part of reading courses.
- Speaking skill = Yangklang (2006) used a CALL program to investigate the improvement of English pronunciation
Kaewphaitoon(2003) developed an English language learning computer application.
- Writing skill = Intratat (2009) developed a self-access CALL material to improve English writing skills for Thai undergraduate students.
Gubtapol (2002) explored what editing strategies Thai student commonly used and how they used their strategies with word processing programs to improve their English writing.
- Listening skill = Shen et al. (2007) using websites for practicing listening skill. Puakpong (2005) developed CALL listening comprehension program.


Conclusion           
        CALL has emerged as a tempting alternative to traditional modes of supplementing or replacing direct student-teacher interaction. CALL programs can play in language classrooms as an important teaching aid or tool of instruction. For Thai learners, they need to be able to continuously use, experiment and evaluate appropriate and meaningful CALL activities to enhance English proficiency and master English language skills which is the goals of language learning.
    

  

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น